Geiranger

Geiranger var ett fint ställe. Jag vakade och tittade ut genom balkongfönstret och såg inte bara hav utan jag såg berg. Jag gick upp och gick ut och tog kort. Det var höga berg och mycket vattenfall.

IMAG0791

Vi gick upp och åt frukost och skulle sedan på en tur. Som handlade om vattenfall och bondgård. Färjan stannade mitt i viken och vi fick ta livbåtar in till Geiranger för att sedan ta en guidad buss. Det var duktiga organisatörer som innan alla kom iväg organiserade upp alla som skulle på tur. Att de kom på rätt tur och på rätt språk. De som pratade på båten kunde alla 5 språk. Alla fick en klisterlapp som talade om vilken grupp man tillhörde och fick sedan följa med rätt plakat ut så att man kom till rätt buss. På vår buss var det tyskar och engelskspråkiga. Så guiden höll sig till dessa språk. Hon var duktig och man lärde sig mycket.

IMAG0797

Här står jag vid bondgården som gjorde getost. Mycket brant gård. Där var det roligast att se när fransmännen försökte gräva i osten med en osthyvel.

Mannen ville inte gå in och smaka ost med alla fransoser så han stod ute och pratade med en killing.

IMAG0178

Sedan åkte vi till en utkiksplats och jag tog kort på färjan. Det är den stora längst in som var vår.

IMAG0800

Det var lite regnigt och disigt. Men emellanåt kom även solen och längre upp i bergen hade det snöat på morgonen.

IMAG0802

IMAG0804

Vattenfall på nära håll.

IMAG0807

Tillbaka till färjan för att äta lunch och vila.

IMAG0809

Dessa vattenfall såg vi på väg ut ur fjorden Geiranger. Jag tror de kallas de 7 systrarna.

IMAG0187

Sedan efter middagen på kvällen gick vi och undersökte discot och tog var sin drink.

IMAG0822

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>