Månadsarkiv: juni 2015

The Reef

Förrutom massa bad så hinner man med en hel del annat när man åker till The Reef i Fredrikshamn i Danmark. Vi har myst med kusinerna. Sett Nicke Nyfiken på Stenafärjan och upplevt en skattjakt på hotellet under middagen. Bubben var sååå hungrig efter båtresa och bad igår att han åt en stor portion mat och efterrätt. Han har också haft en pratkarta med alla personer och spännande saker som är med. Maken fick spela lite hedeligt motorcykelspel.

Idag har vi badat ännu mer. Inga kort därifrån eftersom vi ville bada tillsammans och inte sitta och vakta väska.

Imorgon åker vi hem efter en härlig minisemester i början av semestern.

Bada med stil

När bubben badar i badkaret vill han ha spagrejer i. Jag har hittat bra spagrejer för barn. Det finns badbomber som det finns söta skumgummifigurer i. Det finns sprakande grejer som sprakar när de kommer i vattnet och små tablettformade former som färgar vattnet.

Bubben fick lite av dessa i julklapp. Men jag har hittat dem på apotek. Jag tror apotekskedjan heter apoteket hjärtat.

Sovbrist

Inatt vaknade bubben 03 och somnade om 05:30. När maken tog på honom kläderna vid 06:45 var han så trött att han somnade igen. Det är ovanligt. När jag sedan körde honom till fritids somnade han i bilen. Det är ovanligt. I fritids efter frukost sov han lite till. Det är superovanligt. Jag har idag varit jättetrött. Ont i nacken eftersom sömnen var allt annat än bekväm inatt. Har idag jobbat till 17 och känner mig supertrött.

Hoppas att sömen blir bättre inatt.

Avslutningar m.m.

I tisdags var det skolavslutning på mitt jobb. Glada barn som fick sitt sommarlov. Men några såg vi på fritids igen dagen efter. Bubben hade skolavslutning på onsdagskvällen. Han tyckte det var konstigt att inte åka hem när han blev hämtad från fritids. Vi åkte och åt sallad och bytte om. Sedan körde jag honom till skolan igen. Knepigt att gå till skolan igen. Men OK när jag förklarade att det skulle bli kalas. Jag fick inte vara med så jag åkte hem. Axels fröknar fick ett slags te. Som formar sig som en blomma efter ett tag.

I torsdags var bubben och jag på Liseberg. Vi testade Flumride och den gilla de bubben. Sån åkte vi två gånger. Han vann också en Twistpåse.

I fredags hade vi på jobbet en hemlig resa. Det blev Nordiska Akvarellmuseet. Kul att få en guidad tur och sedan få testa på att måla mek äkta akvarell. Vi fick måla ett naturföremål och ett en horisontmålning. De enda färgerna vi hade var gul, blå och röd. Grått var knepigt att göra. Här ser ni bara mitt naturföremål avbildat.

När jag kom hem åkte vi till husvagnen och grillade och mös. På lördagen mös vi ännu mer och vi åt mat på restaurangen. Jag har också försökt att sätta upp kaninskydd för mina pallkragar… Spännande att se om det funkar.

Händelserik vecka

I måndags firade vi två kollegor som fyllt jämt. Vi spelade beachvollyboll och hade vansinnigt roligt. Sedan åt vi en god middag.

Jag fick hem en beställning på två kökshandukar….

Solen och värmen vågade sig fram i slutet av veckan. I husvagnen njuter vi av den på olika sätt.

Idag ska vi på kalas och sedan ska vi njuta hör hi halland.