Månadsarkiv: juli 2013

Att slappna av i själen

Vi har varit hemma några dagar och bubben har nu sin 7 dagars sommarvistelse på kortids. Hemma är det inte lika lätt att slappna av. Man blir liksom påmind av vardagen. Så idag åkte vi till husvagnen igen. När vi hade bäddat i ordning de nytvättade lakanen och lagt på överkast lade jag mig på rygg och njöt. Av att göra ingenting. Till slut slumrade jag. Skönt att kunma göra det bara sådär.
Att lämna bubben på kortids då många dagar känns alltid konstigt. Denna semester har det funkat riktigt bra med att ha honom hela dygnet i 4 veckor det har nog berott på vädret och att det har varit lugnare att ha husvagnen på ett ställe. Bubben har lärt sig gränserna och grannarna och grannarna känner honom. Jag behöver inte jaga honom medans maken fixar med husvagn och förtält. Och nu en hel vecka vila innan allvaret börjar så vilar vi upp oss. Kanske kommer vi för första gången sedan bubben kom till oss komma utvilade tillbaka efter semestern…
Och det gick faktiskt bra att lämna honom på kortids. Han hade nog saknat likasinnade att busa med.

Helikopterfilmen

Bubben hade verkligen tjatat om helikoptern i flera dagar. Ända sedan lappen om helikoptern kom upp. När vi frågade honom om han ville åka helikopter pekade han på sig själv, oss och uppåt. Det tog vi som ett ja. Så vi blev ganska ledsna när det åskade och regnade en kvart innan den skulle komma. Vi försökte även förklara för bubben att det kanske inte skulle bli en helikopterfärd. Han hörde helikoptern och sprang in och ut ur husvagnen. Så när regnet lugnade sig sprang vi till den. Bubben också.

Förra klippet blev det problem med. Men detta ska fungera :)

Det var en mycket nöjd kille efteråt. Och vi föräldrar var också nöjda. Det var got helt annat än att flyga flygplan.

Hjälpsam och busig

I dag tog jag med bubben själv till disken. Han var riktigt duktig och jag behövde inte använda mina icke befintliga supersnabba bläckfiskarmar.

Sedan gick vi tillbaka oxh skulle gjälpa pappa med gräset. Men då hällde han allt lver sig och när jag skulle stoppa honom så kastade han gräs på mig. Så nu när maken klipper gräset ligger vi inne i husvagnen(trots strålande

Marknad och besök

Imorse åkte vi till en stor knallemarknad i närheten. Det var spännande att gå runt och titta på allt. Bubben gick en boll och en glittrig pompom. Maken köpte lite böcker och jag köpte inget. När vi kom tillbaka mös bubben med sin glittriga pompom och såg på Jönssonligan i husvagnen. Husvagnen var sedan ganska glittrig inomhus.

På eftermiddagen kom några bekanta med barn på besök med deras husvagn. Vi badade, gick och tog drinkar/cider/öl på puben. Därefter grillade vi och mös. Bubben åt lite och kastade bl.a sin pompom på björken vid vår husvagn.

Kvällskul och solig dag

Igår kväll tyckte bubben att det skulle boulas. Men det var ingen där. Så han och jag kastade lite bochiakulor på boulebanan istället. En av grannarna kom förbi och gav honom godis. Sedan lekte vi ute med pappas radiostyrda helikopter och kastflygplan.

Idag kom svägerskan med familj och vi gick och badade i det härliga vattnet i vågorna. Vi lekte och försökte spela bochia. Men bubben var på bushumör och kastade den lilla kulan i en bäck.
Vi gick och åt på campingens restaurang och jag avslutade middagen med en white Russian schake. Den var farligt god.

Tillbaka

I förrgår lekte bubben. Med vatten i trädgården och kom underfund med hur ”vattensprutan” fungerade. Kul när han kommer på saker. Sedan somnade han i sin säng med ett youtubeklipp från piraterna på Daftö på… Söta killen.

Jag tvättade i igår förmiddags och sedan åkte vi till vår kära husvagn. Vi fixade ordning eftersom vi hade med en del på tältsemestern. Bubben bubblade med såpbubblor och var lite överallt.

Det var varmt så när maken hade klippt gräsmattan ville han bada. Vi gick ner och njöt. Vattnet kändes jättevarmt. Bubben stortrivdes och satte sig sig till och ned i vattnet så att vattnet täckte axlarna. Men han gillar inte sjögräs. Han hävdar att det är djur. Men vi argumenterar emot. Vi får se hur det går. Det är också skönt att kunna gå ner till stranden och inte ha med sig värdesaker. Husvagnsnyckeln har maken på armen i ett sådant band man har när man springer och har telefonen med sig. Det gör att vi kan bada alla tre tillsammans.

Han tyckte även det var kul när det kom vågor och puttade på honom när han satt i vattnet.